Opening van de Kinderboekenweek

Lekker eigenwijs!

Op woensdag 2 oktober hebben we de Kinderboekenweek geopend met als thema ‘Lekker eigenwijs.’ De leerlingen mochten eigenwijs gekleed naar school! Denk aan twee verschillende schoenen of sokken, je trui binnenstebuiten, je vest achterstevoren, raar met je haar, op je pantoffels, in je foute kersttrui of in je pyjama. Toen iedereen in de gymzaal was, hebben de leerkrachten voorgelezen. Maar wél verkleed als het personage uit hun boek. Zo zagen we Woeste Willem, Pipi Langkous, Superjuffie en Harry Potter. Daarna gingen de leerlingen een speurtocht doen, die door de hele school was uitgezet. Weer terug in de gymzaal werden er 4 stapels met nieuwe boeken uitgepakt voor de schoolbieb. De boeken werden met gejuich ontvangen. En wat de leerlingen nog niet weten, is dat er nóg een stapel nieuwe boeken klaarligt! We sloten de opening af met het dansen van ‘Lekker eigenwijs’ van Kinderen voor Kinderen. De komende weken zijn er in de klas diverse leuke activiteiten ten behoeve van leesbevordering én leesplezier.

kbw 1 kbw 1
kbw 2 kbw 2